Beste lezer!

Ik hoop dat jij een heerlijke vakantie achter de rug hebt. Eén van onze hoogtepunten was de beklimming van de Etna op Sicilië. Op een prachtige zonnige dag met temperaturen ver boven de 30 graden. Vermoeid weer beneden reageerden we wat verbaasd op de ansichtkaarten die onze gids Pietro na afloop uitdeelde.etna

De vakantiekaart een bijna uitgestorven fenomeen? Nog slechts voorbehouden aan het kleine deel oma’s en opa’s zonder internet? Maar denk eens wat het volgende traject oplevert: bedenken wie welke kaart krijgt, wat je erop schrijft en postzegels halen bij het lokale postkantoor.

Het maakt dat je nadenkt wie voor jou belangrijk zijn, wat een echt hoogtepunt van je vakantie(plek) is en hoe je dat vertaalt in een aansprekende tekst én een extra praatje met een local.  Zo’n kaartje bewijst dat je echt om iemand geeft en blijft letterlijk een tijdje (op het prikbord) hangen. Het schrijven versterkt je eigen vakantie herinnering en de ontvanger droomt even weg. Dit alles mis je bij het delen van willekeurige vakantiekiekjes met al je ‘vrienden’ te midden van de eindeloze stroom op Facebook en andere social media.

En dan nu weer aan het werk. Voor jullie is dat waarschijnlijk zorgen binnen je eigen werkveld dat commerciële targets worden gehaald en klanten (nog meer) tevreden worden en blijven. Voor mij is dat jullie helpen een unieke propositie voor een specifieke doelgroep te ontwikkelen, deze te vertalen naar een aansprekende boodschap en ‘tussen de oren’ van jullie potentiële klanten krijgen.  De middelen moeten daarbij passen, we kiezen ze niet omdat ze ‘hip’ zijn of omdat ‘iedereen’ ze gebruikt. Dus ook ‘ouderwetse’ als daarmee het doel wordt bereikt! Met als resultaat een zonnig beeld van en interesse in jullie product of dienst die weer leiden tot de gewenste aantal transacties. Zodat ik en mijn collega’s een plaatsje op jullie ‘prikbord’ krijgen.

Dus ik ben blij met die ‘ouderwetse’ kaart.  Hij zet de essentie van mijn vak op scherp zodat ik weer met nieuwe energie mijn werk kan oppakken. En voert mij weer even terug naar die vermoeiende maar prachtige tocht ook bij regen en 15 graden.

Alle lezers wens ik even mooie herinneringen en een goed start van het werkseizoen. Geïnspireerd door dit vakantiebericht? Meer weten over de kracht van goede marketing & communicatie? Stuur mij een kaartje! De mooiste wordt beloond met een kosteloos adviesgesprek.